Get our newsletter!
Check out our volcano tours on VolcanoAdventures.com!
Volcanoes & Earthquakes - new app for Android
Volcanoes & Earthquakes - app for iPhone & iPad

Garantierte Reisen:
19.-26. Sep 2020: Perle der Ägäis - Santorin - Santorin (Griechenland)
10.-18. Okt 2020: Feuerberge Siziliens - vom Stromboli zum Ätna - Äolische Inseln + Ätna
14.-27. Nov 2020: Wüste, Salz und Vulkane - Danakilwüste (Äthiopien)
7.-16. Dez 2020: Magic Minutes: Chile Solar Eclipse 2020 - Chile
: Plätze frei / : garantiert / : Wenig freie Plätze / : Ausgebucht
Nevado del Ruiz Vulkan
Schichtvulkan 5321 m / 17,457 ft
Kolumbien, 4.9°N / -75.32°W
Aktueller Status: Schwache Aktivität oder Ausbruchswarnung (3 von 5)
Nevado del Ruiz Webcams / aktuelle Daten | Berichte
Nevado del Ruiz Vulkan-Bücher
Ausbrüche des Nevado del Ruiz:
1994, 1985-91, 1984-85, 1916, 1845, 1833?, 1831, 1829, 1828, 1826(?), 1805, 1623, 1595, 1570, 1541(?)
Typische Aktivität:
explosive
Letzte Erdbeben in der Nähe
Letzte Satellitenbilder

Sentinel hub | Landsat 8
Nevado del Ruiz Vulkan
Schichtvulkan 5321 m / 17,457 ft
Kolumbien, 4.9°N / -75.32°W
Aktueller Status: Schwache Aktivität oder Ausbruchswarnung (3 von 5)
Nevado del Ruiz Webcams / aktuelle Daten | Berichte
Nevado del Ruiz Vulkan-Bücher
Ausbrüche des Nevado del Ruiz:
1994, 1985-91, 1984-85, 1916, 1845, 1833?, 1831, 1829, 1828, 1826(?), 1805, 1623, 1595, 1570, 1541(?)
Typische Aktivität:
explosive
Letzte Erdbeben in der Nähe
Letzte Satellitenbilder

Sentinel hub | Landsat 8
 

Nevado del Ruiz Vulkan: Nachrichten

neueste (Feb-Aug 2020) ... | Sep-Dec 2012 | Jun-Aug 2012 | | Jan-May 2012 | 2011
Mi, 30 Mai 2012, 10:29
Volcán Nevado del Ruiz seen from the south (29 May on 06h19) (INGEOMINAS)
Colombia's notorious Nevado del Ruiz volcano has started a new eruptive phase. The volcano produced a series of small explosive eruptions on 29 May, following an earthquake swarm that started at 3 am that day. ...mehr alles lesen
Di, 8 Mai 2012, 10:05
According to INGEOMINAS, the Observatorio Vulcanológico and Sismológico de Manizales reported that during 1-2 May both satellite images and field observers indicated that steam and sulfur dioxide emissions rose from Nevado del Ruiz. Seismicity continued to decrease. On 3 May the Alert Level was lowered to III (Yellow; "changes in the behavior of volcanic activity"). ...mehr
Do, 3 Mai 2012, 09:04
During 25-26 and 28-30 April gas-and-steam plumes rose 0.5-2 km above Nevado del Ruiz's crater. Seismic signals indicated that an ash plume was emitted at 1248 on 30 April however cloud cover prevented observations. Seismicity fluctuated, but decreased. The Alert Level remained at II (Orange; "eruption likely within days or weeks").
Do, 19 Apr 2012, 10:05
Seismicity at Nevado del Ruiz decreased during 11-15 April then slightly increased during 16-17 April, but remains at elevated levels. ...mehr alles lesen
Di, 10 Apr 2012, 17:03
Die kolumbianischen Behörden haben für das Gebiet um den Vulkan Nevado del Ruiz die Alarmstufe Rot verhängt und warnen vor allem vor den gefürchteten Schlammlawinen (Lahare), die bei einem Ausbruch des Vulkans zu erwarten sind. ...mehr alles lesen
Di, 3 Apr 2012, 17:02
Nevado del Ruiz seems to be getting closer to a new eruption. INGEOMINAS reports that during the last week, there has been a significant increase in the activity of the volcano, which can be summarized as follows: ...mehr alles lesen
Do, 29 Mär 2012, 10:05
During 19-25 March seismicity at Nevado del Ruiz increased and gas emissions remained at significant levels. Gas plumes rose 2 km above Arenas crater and sulfur dioxide odors were reported by local people.
Do, 22 Mär 2012, 07:35
During 12-18 March seismicity at Nevado del Ruiz decreased but gas emissions remained at high levels, with gas plumes rising 2 km above the crater and sulfur dioxide odors noticed by local people.
Fr, 9 Mär 2012, 17:14
Nevado del Ruiz volcano\'s crater seen on 8 Mar 2012. Scientists measured a strong heat source.
Der Kolumbianische Vulkan Nevado del Ruiz Zeigt Weiterhin Verstärkte Anzeichen von Unruhe Und Könnte Kurz Vor Einem Ausbruch Stehen. Die Wissenschaftler von INGEOMINAS Verzeichneten Einen Anstieg der Seismik Und des Schwefeldioxid-Ausstoßes. Dampfwolke Steigt Bis Zu 1,4 km Hoch Auf Und Auf Dem Letzten Überflug Wurden Aschelagen am Rand des Kratere Und Auf der Östlichen Flanke Geischtet, Die Wahrscheinlich von Den Phreaatischen Explosionen am 22. Februar Stammen. ...mehr alles lesen
So, 26 Feb 2012, 06:56
Ein Anstieg der Aktivität des Nevado del Ruiz wurde seit 12:30 Uhr Ortszeit am 23. Februar von INGEOMINAS registriert. Häufige Erdbeben, die typisch für Bewegungen von Fluiden und das Zerbrechen von Fels im Untergrund des Vulkans, sowie eine Zunahme der Emissionen von SO2 und einige andere Änderungen in geophysikalischen Parameterns wurden gemessen. ...mehr alles lesen
neueste (Feb-Aug 2020) ... | Sep-Dec 2012 | Jun-Aug 2012 | | Jan-May 2012 | 2011

Nevado del Ruiz Vulkan: Nachrichten

neueste (Feb-Aug 2020) ... | Sep-Dec 2012 | Jun-Aug 2012 | | Jan-May 2012 | 2011
Mi, 30 Mai 2012, 10:29
Volcán Nevado del Ruiz seen from the south (29 May on 06h19) (INGEOMINAS)
Colombia's notorious Nevado del Ruiz volcano has started a new eruptive phase. The volcano produced a series of small explosive eruptions on 29 May, following an earthquake swarm that started at 3 am that day. ...mehr alles lesen
Di, 8 Mai 2012, 10:05
According to INGEOMINAS, the Observatorio Vulcanológico and Sismológico de Manizales reported that during 1-2 May both satellite images and field observers indicated that steam and sulfur dioxide emissions rose from Nevado del Ruiz. Seismicity continued to decrease. On 3 May the Alert Level was lowered to III (Yellow; "changes in the behavior of volcanic activity"). ...mehr
Do, 3 Mai 2012, 09:04
During 25-26 and 28-30 April gas-and-steam plumes rose 0.5-2 km above Nevado del Ruiz's crater. Seismic signals indicated that an ash plume was emitted at 1248 on 30 April however cloud cover prevented observations. Seismicity fluctuated, but decreased. The Alert Level remained at II (Orange; "eruption likely within days or weeks").
Do, 19 Apr 2012, 10:05
Seismicity at Nevado del Ruiz decreased during 11-15 April then slightly increased during 16-17 April, but remains at elevated levels. ...mehr alles lesen
Di, 10 Apr 2012, 17:03
Die kolumbianischen Behörden haben für das Gebiet um den Vulkan Nevado del Ruiz die Alarmstufe Rot verhängt und warnen vor allem vor den gefürchteten Schlammlawinen (Lahare), die bei einem Ausbruch des Vulkans zu erwarten sind. ...mehr alles lesen
Di, 3 Apr 2012, 17:02
Nevado del Ruiz seems to be getting closer to a new eruption. INGEOMINAS reports that during the last week, there has been a significant increase in the activity of the volcano, which can be summarized as follows: ...mehr alles lesen
Do, 29 Mär 2012, 10:05
During 19-25 March seismicity at Nevado del Ruiz increased and gas emissions remained at significant levels. Gas plumes rose 2 km above Arenas crater and sulfur dioxide odors were reported by local people.
Do, 22 Mär 2012, 07:35
During 12-18 March seismicity at Nevado del Ruiz decreased but gas emissions remained at high levels, with gas plumes rising 2 km above the crater and sulfur dioxide odors noticed by local people.
Fr, 9 Mär 2012, 17:14
Nevado del Ruiz volcano\'s crater seen on 8 Mar 2012. Scientists measured a strong heat source.
Der Kolumbianische Vulkan Nevado del Ruiz Zeigt Weiterhin Verstärkte Anzeichen von Unruhe Und Könnte Kurz Vor Einem Ausbruch Stehen. Die Wissenschaftler von INGEOMINAS Verzeichneten Einen Anstieg der Seismik Und des Schwefeldioxid-Ausstoßes. Dampfwolke Steigt Bis Zu 1,4 km Hoch Auf Und Auf Dem Letzten Überflug Wurden Aschelagen am Rand des Kratere Und Auf der Östlichen Flanke Geischtet, Die Wahrscheinlich von Den Phreaatischen Explosionen am 22. Februar Stammen. ...mehr alles lesen
So, 26 Feb 2012, 06:56
Ein Anstieg der Aktivität des Nevado del Ruiz wurde seit 12:30 Uhr Ortszeit am 23. Februar von INGEOMINAS registriert. Häufige Erdbeben, die typisch für Bewegungen von Fluiden und das Zerbrechen von Fels im Untergrund des Vulkans, sowie eine Zunahme der Emissionen von SO2 und einige andere Änderungen in geophysikalischen Parameterns wurden gemessen. ...mehr alles lesen
neueste (Feb-Aug 2020) ... | Sep-Dec 2012 | Jun-Aug 2012 | | Jan-May 2012 | 2011

Mehr auf VolcanoDiscovery:

 
Why is there advertising on this site?